BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, March 10, 2010

Bagaimana menjadi kreatif?


ARKIB : 25/02/2010- Utusan

Bagaimana menjadi kreatif?


Zulkifli Haron mencipta sebuah mesin pelbagai guna untuk membuat kuih di kenali sebagai Multi Purpose Robotic XY. - Gambar hiasan


Peserta bengkel Inovasi bersama Mega Utusan Malaysia dan Zull Design Autotronic yang akan diadakan Sabtu ini dilihat sebagai pembuka jalan kepada usaha kedua-dua pihak mempromosi dan memupuk minat terhadap budaya kreatif , reka cipta dan inovasi khususnya di kalangan generasi muda.

Bengkel Mega Ke Arah Rakan Inovasi ini telah memilih Sekolah Menengah Teknik Kajang di Jalan Semenyih, Kajang Selangor untuk mereka yang berumur 15 tahun ke atas. Ini adalah julung kali bengkel seperti itu diadakan sebagai menyahut seruan kerajaan sempena Malaysia Inovatif 2010 (MI2010) , Meraikan Kreativiti.

Bengkel ini pastinya memberi pngalaman baru kepada peserta terutama mereka yang tidak terdedah kepada reka cipta, tetapi akan lebih teruja dengan hasil kerja masing-masing.

Antara program yang diatur ialah ceramah bagaimana orang kreatif belajar, dan praktikal menghidupkan peralatan dengan sentuhan lembut, menghidupkan peralatan dengan gegaran menggunakan suara menggunakan cahaya dan menggunakan pergerakan badan.

0 comments: